Opt-in menu zit te diep weggestopt

• Bob Balm
    Bijdrager
    # 6 maanden geleden

Ik weet niet zeker of dit hier hoort of in het ideeënboard, maar anyway.

Mooie tool, zeker ook het installatiegemak is prettig. Ik moet wel zeggen dat het voor een net iets minder technisch persoon nog niet zo makkelijk duidelijk wordt wat ik nou moet doen om de diverse trackers te koppelen aan de tool. Veel technische talk en weinig “Stap 1. Doe dit.” “Stap 2. Doe dit” handleiding.

Maar het belangrijkste dat me opviel en dat ik miste na implementatie (via WordPress overigens) was dat de tool niet direct start met het menu waar je de keuzes aangeeft. Je kunt wel de consentwall activeren, maar die informeert alleen dat CookieConsent wordt gebruikt. Je voorkeuren aangeven kun je pas als je eerst klikt op het icoon, dan op de button met Connecties. Op die manier maak je het wel heel omslachtig voor iemand om consent te kunnen geven.

Ik ben helemaal voor open en transparant cookiebeleid, en vind het helemaal niet erg als iemand na informatie besluit geen consent te geven. Maar ik denk wel dat als je iemand de keuze niet direct voorlegt bij het openen van je website, hij nooit uit zichzelf dit menuutje gaat opzoeken. Dit is voor mij absoluut een reden om verder te zoeken naar een andere oplossing. Is er een specifieke reden waarom jullie het zo hebben ingericht zoals nu het geval is? Of heb ik wellicht helemaal iets gemist in de configuratie en is dit wel degelijk mogelijk, kan ook natuurlijk 😉

Ben erg benieuwd naar jullie reactie!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

You must be logged in to reply to this topic.